דף הבית
עצות שימושיות
עצות שימושיות

גב תפוס לחמם או לקרר??:
קרח, קרח, ועוד קרח... ב- 3 ימים הראשונים יש להשתמש אך ורק בקרח!! כל שעה ועשר דקות. אין לשים קרח ישירות על הגב, אלא במגבת או שקית כדי להימנע מכווית קור. למרות האמונה הקדומה ש"בקבוק חם" טוב לגב תפוס, החום יכול להגביר את התהליך הדלקתי ולהאט את תהליך ההחלמה גם אם נותן הרגשה טובה בזמן השימוש.

פריצת דיסק חייבים ניתוח?
חד משמעית לא!! טיפול כירופרקטי נמצא לא פחות יעיל מטיפול תרופתי/ניתוחי לטווח קצר או ארוך.
ניתוח נועד אך ורק למקרים קיצוניים. רוב רובן של פריצות הדיסק ניתנות לטיפול בצורה פשוטה ובטוחה ללא תרופות בטכניקות פשוטות. כירופרקטיקה מיושמת בארה"ב למעלה מ- 100 שנה ופותרת את רוב כאבי הגב ופריצות הדיסק.

חיזוק בטן כשכואב הגב?
בזמן התקף עליות בטן יכולות לגרום לכאבים חזקים יותר. יש להתייעץ עם מטפל מוסמך כיצד לחזק את הבטן בכל שלב של תהליך ההחלמה. כללית אכן יש חשיבות לחזק את שרירי הבטן ואת שרירי הגב אשר יחדיו מייצבים את עמוד השררה ויכולים להקטין את הסיכוי לכאבי גב.

אנשים שמנים סובלים יותר מרזים מכאבי גב?
משקל יתר מעלה את הסיכון למחלות רבות אולם איננו הסיבה העיקרית לכאבי גב. למרות זאת מי שסובל מכאבי גב משקל יתר יפעיל עומס גדול יותר על עמוד השדרה ויכול להגביר את הכאבים.
לכן מומלץ להפחית במשקל אך בו בזמן לחזק את השרירים ולהימנע מעומסים הפועלים על עמוד השדרה כמו: הרמת חפצים לא נכונה. מתח, עישון, ישיבה ממושכת וכד'.

כשכואב הגב אסור לשחות על הבטן רק על הגב:
פעילות במים ושחיה הן אופציה טובה לטיפול בכאבי גב תחתון. בדומה לחיזוק בטן, הדבר אינדיבידואלי ושונה מאדם לאדם ומבעיה לבעיה, ולכן, אין לחשוש מלנסות כל צורת שחיה: חזה חתירה גב.
בשלבים הראשונים מומלץ להתמקד בתרגילים במים ובהליכה ובשלב שני לעבור לשחייה מגוונת של שחיה על הגב ועל הבטן לסירוגין. בהמשך יש לבחור את השחייה הנוחה באופן אישי, כאשר דווקא סגנון על הבטן כמו חתירה מחזק את הגב יותר משחיית גב שמתאימה לשלבים הראשונים.

טיפול כירופרקטי מסוכן ואגרסיבי?
טכניקות הטיפול הכירופרקטי נמצאו בטוחות ביותר. תאונות בטיפול כירופרקטי נדירות ביותר הסיכוי לתאונה כמעט אפסי כאשר מתבצע על ידי מטפל מוסמך. לשם השוואה: פעולות יומיות כמו נסיעה ברכב או נטילת אנטיביוטיקה בזמן מחלה מסוכנות הרבה יותר מבחינה סטטיסטית.
טיפול כירופרקטי איננו אגרסיבי. זהו לא עיסוי שבדי מרגיע ומלטף אך מצד שני זהו לא קרב איגרוף. זהו טיפול רפואי ממוקד שאיננו מתבסס על הפעלת כח אלא רק על מהירות וטכניקה ייחודית.
הטיפול עדין ביותר ומתבסס על הבנת הגוף ותנועת המפרקים. לעיתים יש רגישות זמנית בטיפולים הראשונים, וזאת בגלל שהשרירים עדיין מגורים ובמתח גבוה וישנו תהליך דלקתי אקוטי. לאחר מספר טיפולים הכאב חולף גם במהלך הטיפול וגם לאחריו.

הכירופרקט הוא קוסם?
לצערי הרב אין קסמים. למי שכואב הגב ומחפש קסם כירופרקט איננה התשובה. למטופל שיש סבלנות הטיפול הכירופרקטי יעזור כמעט תמיד, ובראיה לאחור אפשר יהיה להתיחס לתהליך בכללותו כ"קסם".
טיפול כירופרקטי ביסודו הוא טיפול סידרתי. רוב רובן של הבעיות נובעות בעומסים מצטברים לאורך החיים, והכאב הוא אך ורק סוף התהליך. לטיפול הכירופרקטי 2 חלקים עיקריים: ראשון- הפחתת כאבים והורדת הדלקת. שני- עצירת התהליך הניווני שהגוף עובר על ידי טיפול תחזוקתי קבוע לאורך החיים המלווה גם בהדרכה לפעילות גופנית והתנהגות נכונה ובריאה ביום יום.
בחלק הראשון שנמשך מספר טיפולים יש במקרים רבים הקלה משמעותית בכאבים הנתפסת על ידי רבים כ"קסם", זהו דבר טבעי בטיפול כירופרקטי ועדיין צריך לזכור שהשלב השני הוא החשוב יותר, ושלעיתים השיפור איטי ודורש סבלנות!!

ישיבה וכאבי גב:
העומס המופעל על עמוד השדרה ועל הדיסק שבין החוליות בזמן ישיבה גדול מאוד, גם כאשר יושבים בצורה הנכונה ביותר ועם הכסא האורטופדי ביותר. הסיבה העיקרית לעליית מספר הסובלים מכאבי גב בשנים האחרונות היא ללא ספק המעבר לחיים סטטיים יותר, בהם אנו מבלים את מרבית שעות היום בישיבה. הפתרון הפשוט ביותר מתחיל ומסתיים בהפחתת זמן הישיבה. הפסקות פעילות קצרות כל 20 דקות, והכוונה לישיבה נכונה יפחיתו חלק מהעומסים המופעלים על הגב.

במה מטפלים  | מהי כירופרקטיקה  | שירותים הניתנים במרפאה  | על דר עידו שפירא והמרפאה לכירופרקטיקה  | פרסומים: כתבות ומאמרים  | מחקרים  | עצות שימושיות  | צור קשר  |